magadish

magadish

czwartek, 31 października 2013

Halloween



Halloween to "święto" dość kontrowersyjne; zwłaszcza w Polsce. Jedni są zdecydowanie na nie, inni powoli się do niego przekonują. Jednak największą frajdę sprawia ono oczywiście dzieciom. W erze napływającej i zalewającej nas kultury zachodu Halloween wszedł chyba najpóźniej w progi naszych domów. Moi kochani nie możemy zapomnieć, że mamy również polski odpowiednik tego dnia czy tej nocy  (Ostatki ) niestety wypierany już przez dyniowy szał. Nie ukrywam, przygotowywanie tego warzywa może sprawić wielką radość nawet dorosłym. 
W ramach ciekawostek, wyczytałam ostatnio, że na początku lampiony robiono z rzepy, dopiero po jakimś czasie przyjęła się dynia. Istnieje także choroba spowodowana lękiem przed tym świętem - SAMHAINOFOBIA. 
Jestem ciekawa, czy obchodzicie to amerykańskie święto?
Dla wszystkich tych, którzy lubią się bawić, poniżej prezentuję jak przygotować dyniowy lampion. Potrzebna nam będzie: dynia, łyżka, nóż, coś do pisania świeczka no i fantazja. Powodzenia :)






























8 komentarzy:

  1. Mój ojciec próbował zrobić taką dynię - planował ją wydrążyć, wstawić w to lampkę ledową i szpanować przed sąsiadami.
    Nie wyszło, bo zepsuł ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. super ta dynia <3
    obserwujemy? klaudmen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja się głupia ostatnio zastanawiałam czy ktoś te dynie u nas kupuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam zupę dyniową oraz jako przekąskę na surowo :)

      Usuń
  4. obiecuje sobie, że za rok też zrobie dynie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robilam dynie w tamtym roku - w tym nie miałam czasu :(


    www.confassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń