magadish

magadish

niedziela, 1 grudnia 2013

Mały Książę


_______________________________________________

Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.

_______________________________________________


Przyszła kolej na pozycję książkową. Dziś zdecydowałam się, że polecę wam klasykę Antoine de Saint-Exupery "Mały Książę". Kto jeszcze jej nie przeczytał, niech wie, że dużo traci. Zastanawiałam się czy jest to tylko bajka dla dzieci i młodzieży, czy może opowieść dla każdego z nas; dla dojrzałego czytelnika. Pod postacią małego chłopca, roślin i zwierząt ukryta jest ponadczasowa prawda o przyjaźni, miłości i życiu. Mam nadzieję, że każdy odnajdzie w tej książce troszkę siebie i swojej życiowej historii. 
Jeśli nie macie pomysłu na prezent pod choinkę dla swojej pociechy, Mały Książę, będzie idealny, a czytając go na dobranoc, sami spędzicie miło czas. 
Jeśli to was jeszcze nie przekonało, poniżej kilka moich ulubionych cytatów. 
Miłego czytania :)

________________________________________________

Nie potrafiłem jej zrozumieć. Powinienem sądzić ją według czynów a nie słów. Czarowała mnie pięknem i zapachem. Nie powinienem nigdy od niej uciec. Powinienem odnaleźć w niej czułość pod pokrywką małych przebiegłostek. Sądziłem, że posiadam jedyny na świecie kwiat, a w rzeczywistości mam zwykłą różę, jak wiele innych...




Teraz jesteś dla mnie tylko małym chłopcem, podobnym do 100 tysięcy małych chłopców. Nie potrzebuję ciebie. I ty także mnie nie potrzebujesz. Jestem dla ciebie tylko lisem, podobnym do 100 tysięcy innych lisów. Lecz jeżeli mnie oswoisz, będziemy się nawzajem potrzebować. Będziesz dla mnie jedyny na świecie. I ja będę dla ciebie jedyny na świecie.




Gdy popatrzysz nocą w niebo, wszystkie gwiazdy będą śmiały się do ciebie, ponieważ ja będę mieszkał i śmiał się na jednej z nich.




Nie wiedziałem co powiedzieć. Czułem się nieswojo. Nie wiedziałem jak do niego przemówić, czym go pocieszyć. Świat łez jest taki tajemniczy.




Znacznie trudniej jest sądzić siebie niż bliźniego. Jeśli potrafisz dobrze siebie osądzić, będziesz naprawdę mądry. 




Lepiej jest przychodzić o tej samej godzinie. Gdy będziesz miał przyjść np: o 4.00 po południu, już o 3.00 zacznę odczuwać radość. Im bardziej czas będzie posuwać się naprzód, tym będę szczęśliwszy. O 4.00 będę podniecony i zaniepokojony; poznam cenę szczęścia.

____________________________________________________________

Nawet w obliczu śmierci przyjemna jest świadomość posiadania przyjaciela. 


3 komentarze:

  1. może wstyd sie przyznawać, ale nigdy nie czytałam tej książki, chociaż słyszałam ,że niesie wiele mądrości życiowych i jest warta przeczytania. nic, tylko urządzić sobie lekturkowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ładne zdjęcia :)
    a książka oczywiście cudowna i te wszystkie cytaty idealne :)

    OdpowiedzUsuń