magadish

magadish

piątek, 9 maja 2014

Ogrody Wallensteina - Praga




Dziś zapraszam was na wycieczkę po Ogrodach Wallensteina w Pradze. 

Dwór jest pierwszym barokowym pałacem w Pradze (1624 r). Książe Albrecht von Wallenstein zgromadził na służbie u Habsburgów ogromny majątek, który zapragnął ulokować między innymi w swoim praskim pałacu. Według planów Wallenstaina pałac miał co do wielkości i wystroju przewyższać Zamek Praski. Plany były rzeczywiście bardzo ambitne skoro pod budowę siedziby Wallenstaina wyburzono 23 domy, cegielnię i zlikwidowano 3 ogrody. 
W okresie największego rozkwitu pracowało tu 700 osób służby. 

Posągi z brązu, które zdobią Ogrody to kopie oryginałów zrabowanych przez Szwedów w 1648 roku.







Atrakcją Ogrodów są pawie, leniwie i bez ograniczeń przechadzające się dosłownie wszędzie. Szczególną furorę, robi przepiękny paw albinos, który profesjonalnie i dość cierpliwie pozuje do zdjęć.










Nad ogrodem dominuje piękna loggia Sala Terrana z 1672 roku, którą tworzą trzy monumentalne łuki arkadowe, z przedstawieniem wojny trojańskiej wewnątrz. W 1627 roku stworzono również w pobliżu tej części pałacu sztuczną grotę ze skalagnitów i skalaktytów.

















źródło: www.zlotapraga.pl

31 komentarzy:

  1. wow piekne zdjecia!
    http://zielonoma.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne miejsce;))
    pozdrawiam woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O widzisz , tam chyba nie dotarłam ;)

    A na moim blogu pierwszy Mohitowy zakup , ale pewnie nie ostatni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to musisz nadrobić zaległości, ponieważ to miejsce jest naprawdę magiczne

      Usuń
  4. Ciekawy post :) Zaczytałam się ;)
    Mam dla Ciebie prośbę : możesz poklikać w linki w najnowszym poście ? ( odwdzięczę się :) )
    key-tina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. The white peacock is amazing. Loved reading this post.
    Would you like to follow each other on GFC, Bloglovin
    & Google+? Lemme know!

    X
    http://subhamrai.blogspot.in/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Followed you on GFC & Bloglovin. Hope you do the same!

      X

      Usuń
  6. Widok pawia albinosa jest oszałamiający! Niesamowicie pięknie stworzenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne praskie ogrody, piękna Ty ! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Przenosisz nas do magicznego świata :) Paw albinos jest oszałamiający :)!

    OdpowiedzUsuń
  9. te białe pawie są urocze :)!
    A Ty masz ładną sukienkę :)
    dobrze, że wypoczęłaś!

    OdpowiedzUsuń
  10. O kurcze ale piękne rejony :D Kto by pomyślał ,że gdzies chowaja sie tak cudowne miejsca i wcale nie trzeba jechać daleko :D Ale Ci zazdroszczę :D Ja to narazie o wycieczkach mogę zapomniec buu :( Z brzusiem moim to tak nie za bardzo na wycieczki hehe ale moze kiedyys :D zapraszam do siebie i mam nadzieje ,że od ciebie jakąś pomoc zdobędę ,bo już jestem zdesperowana :( zapraszam :* http://niczwyczajnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Unas fotos preciosas, besazos
    http://nataliesclothes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne zdjęcia! Najbardziej mnie zauroczyły te pawie <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia :) chciałabym zobaczyć Pragę na żywo :)
    Zapraszam do mnie
    http://lexilux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie byłam w Pradze, ale mam ją na czołowych miejscach mojej listy. Zauroczona jestem za to tym białym pawiem - nigdy takiego nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  15. niesamowita roslinnosc :) i te pawie! pierwszy raz widze bialego pawia i jestem nim zachwycona ♥ wyglada niesamowicie..

    Ania, http://taffydream.net/blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepięknie:):) Fantastyczne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna notka :) podoba mi się :)

    http://magdalenka99.blogspot.com/2014/05/hit-lights.html nowa notka! zapraszam gorąco na mój blog, każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane ;)‎

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeny, jak tam przepięknie ! Zazdroszczę *.*
    Pozdrawiam i zapraszam cię do siebie na konkurs! Tylko dwa proste warunki do spełnienia a nagroda super ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Była, widziałam na żywo jest tam cudnie. Zresztą cała Praga mnie zauroczyła :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Complimenti per le bellissime foto, baci Angelichic

    WWW.ANGELICHIC.COM

    OdpowiedzUsuń
  21. Adoro questa città ci sono stata da bambina, e tu hai saputo cogliere degli angoli bellissimi, mi piace molto anche l'abito che indossi, baci Angelichic

    WWW.ANGELICHIC.COM

    OdpowiedzUsuń
  22. the peacocks are so beautiful! I have never seen them in real life! Definitely love your trip to Prague!

    xx,
    felishmichelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawa stylizacja, - sukienka śliczna, zwiewna i ma bardzo ciekawy krój. Zdjęcia znakomite, Praga przepiękna, doskonałe ujęcia, no i oczywiście paw - rewelacja. Ogólnie-bardzo mi się podoba! Pozdrawiam. Ania

    OdpowiedzUsuń
  24. Estou visível de que levante número tenha tocado todos os telespectadores internet,
    o seu tópico realmente demasiado aprazível na construção de actual
    site.

    Take a look at my weblog como acabar com espinhas em um dia

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie ci w sukience ,szkoda,że ja w każdej wyglądam fatalnie ...Praga niezwykła ,muszę się tam wybrać na wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  26. Sukienka jest piękna. Świetne zdjęcia :).

    OdpowiedzUsuń