magadish

magadish

poniedziałek, 25 maja 2015

The Kiss of Saddam



Zanim zdecyduję się na kupno książki, obowiązkowo czytam pierwsze strony i oczywiście notkę wydawniczą. Wszystko zapowiadało się całkiem nieźle 
a wyprzedażowa cena jeszcze bardziej przyciągała moją uwagę. Jakież było moje rozczarowanie, gdy zaczęłam pochłaniać kolejne strony książki.  Spodziewalam się lektury przesiąkniętej kulturą Wschodu, niestety dostałam tanią imitację. 
Gdzieś w środku poczułam się oszukana.
Czy wy też doświadczyliście kiedyś czegoś podobnego?

Książkę polecam jedynie czytelnikom niewymagającym




Wprost z bezpiecznego świata dzieciństwa, spędzonego w uprzywilejowanym, kosmopolitycznym Iraku lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, życie rzuca Selmę Masson w pełen intryg i tragedii świat rządów brutalnego dyktatora. Władze aresztują i torturują jej męża, ambasadora Iraku w Hiszpanii. A ona, by pomóc mężowi, decyduje się na spotkanie z Saddamem Husajnem, które trudno wymazać z pamięci... Książka wyrasta z przyjaźni między dwiema kobietami z dwóch odmiennych kultur. Selma, dziś obywatelka Australii, opowiada swoją historię Michelle McDonald, a ta wiedzie czytelnika przez niezwykłe życie Selmy i maluje sugestywny obraz irackiej rzeczywistości. Pokazuje na co gotowa jest kobieta, by chronić najbliższych.

















źródło: empik.com

5 komentarzy:

  1. Wiem co to oznacza. Właśnie czytam taką książkę, że miało być fajnie a wyszło jak wyszło. Nic z niej nie rozumiem. Nie mogę się połapać. Co stronę poznaję nową bohaterkę. Dziwnee....

    I am Journalist

    OdpowiedzUsuń
  2. Would you like to follow each other on G+ and GFC?

    Vivianista.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny blog <3
    Uwielbiam takie posty i proszę o więcej takich ,
    miło wraca się do takich blogów !
    Co powiesz na wspólną obserwację ?
    Jeśli się zdecydujesz zapraszam do mnie
    Ja uczciwie się zrewanżuję <3
    http://patrycjabunt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for following me. Ive now followed you back and Im your number 207 follower.

    Have a happy weekend.

    vivianista.com

    OdpowiedzUsuń